Valio

Svarsservice för Valio

Valio är Finlands största mejeriföretag och har funnits i Sverige sedan 1994. Valio var först i Sverige med laktosfria produkter och har idag ett av marknadens bredaste sortiment. De senaste tio åren har Valio kontinuerligt växt på den svenska marknaden och omsätter ca 814 MSEK.

Utmaningen för Valio handlade om leva upp till högt ställda servicenivåer inom telefoni. Först och främst att gällde det att besvara alla inkommande samtal och hjälpa deras kunder  med allt som de efterfrågade.

Personligt bemötande – och inga missade samtal

I vår lösning för Valios telefonpassning började vi med att säkerställa vilka rutiner och regler som skulle gälla för inkommande samtal och sätta upp hänvisningscheman. Efter integrationen av den nya telefonväxeln kunde vi även gå in och mäta ringvolymerna och få mer och bättre information om ringmönster.

På så sätt kan en telefonist, besvara, filtrera, och koppla samtal vidare till rätt person eller funktion. Vid upptaget eller frånvaro tar telefonisten ett meddelande som vidarebefordras via mail till Valios medarbetare.

Hög tillgänglighet och en förbättrad servicenivå

”För oss har samarbetet med H1 Communication inneburit att vi nu håller en mycket hög tillgänglighet och vi har även höjt vår servicenivå eftersom att våra kunder alltid får svar när de kontaktar oss”. Vi har en bra dialog och känner att H1:s höga kännedom om vår verksamhet tillsammans med deras stora engagemang gör att vi är mycket nöjda” säger Anette Remondi, på Valio”