SV

Arbeta hos

SV

Idfy

Teknisk support och kundservice för Idfy

Idfy grundades 2012 under namnet Signere.no AS. Sedan dess har företaget vuxit till att vara en ledande internationell aktör inom området för digitala förtroendetjänster. Idfy erbjuder en mjukvaruplattform som gör det möjligt för företag att digitalisera och effektivisera ett brett utbud av affärsprocesser, inklusive säker identifiering och signering.

Spetskompetens inom PKI

Idfys plattform för digitala förtroendetjänster använder i stor utsträckning eID-lösningar byggda med PKI (Public Key Infrastructure). H1 valdes av Idfy, bland annat på grund av kompetensen inom detta område. H1:s PKI-avdelning har arbetat med olika certifikats- och säkerhetslösningar sedan 1998. Kompetensen innebär att H1 är extra väl rustad för att förstå problem och följa upp kundproblem på ett professionellt och effektivt sätt.

Teknisk support och kundtjänst i samma lösning

Idfy är ett snabbt växande B2B Software-as-Service-företag med en kontinuerligt växande kundlista. Idfys lösningar ingår i affärskritiska processer inklusive bank, finans och fastigheter där det ställs höga krav på up-time och servicenivå. En snabb, effektiv och inte minst trevlig kundsupport är därför mycket viktigt för Idfy och deras kunder. Idag levererar H1 skalbar kundservice dygnet runt, varje dag, för att stödja en växande kundlista även utanför Norge, där H1 erbjuder kundservice på alla nordiska språk och engelska.

 

Läs mer om Teknisk support

Besök även vår kunskapsbank och ta del av tre tips vid outsourcing av kundservice för eID & PKI-tjänster.

 

Kundcase