Media, tidningsbranschen och prenumerationshantering är som många andra branscher i en stor omställning. Det påverkar också kundservice och för att finnas i framkant vill vi tipsa om:

  1. Säker hantering av information. Digitaliseringen har ökat konsumentens förväntningar och krav på integritet. Prenumerationshantering innehåller en hel del manuell hantering som utskick, svarsblanketter och kuponger. Det innebär ett särskilt stort fokus på administrativ säkerhet framförallt när det gäller hantering av till exempel personuppgifter.   
  2. Moderna systemval. H1:s erfarenhet är att prenumerationshantering historiskt sett gjorts med flertalet olika system, något som kostat utbildning- och hanteringstid för den enskilde kundserviceagenten. Med moderna ERP- och CRM-integrerade system som kan hantera hela processen effektiviseras agentens vardag. Det förenklar också eventuella integreringar mot externa system samt spar tid vid utbildning. Ett flertal av H1:s kunder har till exempel implementerat Mediaconnect, något som gett betydande effektiviseringsfördelar.   
  3. Kvalitetssäkrade processer för back-office. Även om prenumerationshantering blir allt mer digital så behövs fortsatt en betydande back-office. Att hantera fakturor, utskick, svarsblanketter och kuponger är till viss del en manuell process. Genom att kvalitetssäkra hanteringsprocessen och använda e-learning för att kompetensutveckla agenter blir back-office arbetet effektiv.  

H1 är Nordens ledande outsourcingpartner för kundservice inom prenumerationshantering. Med kundkontakt på alla nordiska språk hanterar H1 över 400 titlar dagligen. Som Nordens största delägarledda branschaktör bygger H1 kundnära samarbeten med stort engagemang och kontinuitet i alla lägen. H1 är ISO 9001/14001/27001 certifierad och med enheter runt om i Norden erbjuds alla tjänster på samtliga nordiska språk dygnet runt, året om.

 

Vill du veta mer?

Läs gärna våra kundcase inom prenumerationshantering här nedan.

Kontakta Peter Hasselskog Bredesen som är affärsområdesansvarig för H1 Kundservice, han kan ge dig all information. Du når Peter på:

Mobil: +4673 180 39 14
E-mail: Peter.HasselskogBredesen@h1.se

Eller fyll i dina uppgifter i formuläret längs ner på denna sida, så kontaktar Peter dig och berättar mer.