Kunskapsbank

Välkommen till H1:s kunskapsbank. På denna sida kommer vi på H1 att bygga upp en kunskapsbank för dig som vill lära dig mer och få värdefulla tips om allt från Kundservice och bästa-lösningar till prognostisering och hur du kan effektivisera arbetet i din kundtjänst.

Arbetsrutiner inom kundtjänst för att möta GDPR

Några månader med GDPR – vilka är våra erfarenheter så här långt? Med utgångspunkt i den betydande mängd personuppgifter som hanteras i en kundtjänst varje dag har värdet och behovet av väl utarbetade och kommunicerade arbetsrutiner...

Fler GDPR-tips för din kundtjänst

Att GDPR får långsiktiga konsekvenser för en kundtjänst har nog inte undgått någon. I detta inlägg fortsätter vi berätta om våra erfarenheter. Vi fokusera på långsiktigheten nu när GDPR går över till förvaltning.   Bygg...

GDPR-tips för din kundtjänst

Att GDPR-säkra kundtjänst är ett resurskrävande och komplicerat arbete. För oss på H1 har det varit en nyttig process och vi ser med tillförsikt fram emot förvaltning av GDPR. Parallellt med GDPR har vi valt att implementera ISO 27001...

När bör jag outsourca support eller kundtjänstverksamhet?

För att gå rakt på sak så finns det managementmässiga teorier om grunden till övervägande om outsourcing. Enligt boken ”Management, begrepp och modeller” av Bengt Karlöf och Fredrik Helin Lövingsson, kan dessa överväganden delas upp i...

Att mäta kundlojalitet – hur du hanterar resultatet

Att sätta mål, mäta och analysera är viktigt, men du bör även ta hand om resultatet, för att kunna vidta rätt åtgärder i kundprocessen. I förra inlägget berättade vi om hur man kan använda sig av NPS för att mäta kundlojalitet....

5 tips – öka merförsäljningen i kundtjänst

Det finns en mängd olika sätt som en kundtjänstavdelning kan arbeta med merförsäljning och korsförsäljning utan att kunder känner att de blir påtvingade erbjudanden.   Merförsäljning handlar i första hand inte om att sälja i...

5 tips för en framgångsrik kundtjänst

Hur kunder upplever relationen med ett företag eller sin leverantör får allt större betydelse för kundnöjdheten enligt många undersökningar. Under åren har vi lärt oss massor om kundservice och hur en väl...