H1 Communication AB har under senare delen av våren erhållit ett kundavtal med Tradera (eBay Sverige AB) som har haft en successiv uppstart under sommaren. H1 hanterar delar av Traderas kundservice via olika centrala kanaler. Uppdraget har redan medfört arbetstillfällen för 15 stycken årsanställda till Affärsområdet Kundtjänst i Östersund.

 

– ”Vi är mycket glada och stolta över samarbetet med Tradera.  Vårat uppdrag är att serva Traderas kunder med flexibel kundservice av hög kvalité,  samt att  utveckla och förbättra kundservicefuktion genom innovativa lösningar. Huvudort för driften av uppdraget kommer att vara vår produktionssite i  Östersund.” säger Mona Rydén Operativ chef H1 Communication.

 

–  Flexibilitet och utveckling var ledord när vi sökte en ny kundservicepartner. Valet föll på H1 av många anledningar. Bland annat deras ”Happy filosofi” eftersom jag tycker att nöjda medarbetare är en förutsättning för att kunna ge bra service till våra kunder, säger Christina Andskär Manager Customer Service på Tradera.

 

Mer information

Presskontakt:

Patric Huczkowski, H1 Communication AB.

Tel. +46 (70) 556 86 61, press@h1.se

 

H1 Communication AB är en aktör med ett nordiskt perspektiv som är verksam inom CRM-området.

Vi erbjuder ett brett utbud av tjänster inom Försäljning & Retention, Kundservice, Teknisk support samt Växel.

H1 har ambitionen att vara den ledande aktören i norden inom Contact Center branschen, detta genom sin egen filosofi, unika metodik samt teknik som alltid ligger i framkant.

Genom dessa tre områden skapar vi värden åt våra uppdragsgivare i form av ökad tillväxt, kostnadsreduktion samt en hög jämn kvalitet.

H1 aktien är listad och handlas på Aktietorget. Mer information på www.h1.se.

Vi nås på 0771-24 25 26 och finns i Östersund, Helsingborg, Stockholm, Bollnäs samt i Tallin (Est) och Halden (No).