Det Nordiska contact center-företaget H1 Communication med huvudkontor i Östersund (Sverige) expanderar och nyanställer till kontoret i norska Halden. I ett första skede handlar det om åtta nya tjänster inom affärsområdet Kundtjänst, på sikt ännu fler.

Expansionen handlar i första hand om fler anställda inom affärsområdet kundtjänst där H1 ser en ökad efterfrågan i Norden generellt.

– Vi försöker hela tiden utvecklat vårt kundtjänsterbjudande. Idag är det vanligt att en outsourcad kundtjänst hanterar exempelvis kundofferter, bokningar och flertalet administrativa uppgifter. Säger H1’s VD Mattias Lööv.

Sedan starten 2007 har H1 etablerat sig i flera nordiska länder och hanterar idag över 10 miljoner kundkontakter årligen inom både privat och offentlig sektor. Företaget kommer fortsätta sitt långsiktiga arbete med att fokusera på viktiga framgångsfaktorer som innovation och medarbetare för att vara den bästa partnern för sina kunder.

– Vår ambition är att vara det ledande contact center-bolaget i Norden och med expansionen i Norge så är vi på god väg, säger Mattias.

Förutom att erbjuda outsourcing av kundtjänst har H1 en produktportfölj innehållande teknisk support, telefonpassning & svarsservice, CRM – Strategisk rådgivning, PKI-tjänster och WFM–Bemanningsplanering. Alla tjänster erbjuds på samtliga nordiska språk 24/7, 365 dagar om året.

För ytterligare information kontakta:

Mattias Lööv, VD, H1 mattias.loov@h1.se, tel: 0771-24 25 26.