Det svenska Contact Center företaget H1 Communication satsar och öppnar ett kontor i Haparanda. I ett första skede handlar det om tiotalet nya arbetstillfällen inom området kundtjänst med inriktning på fordons- och verkstadsbranschen, men på sikt ännu fler. Verksamheten beräknas vara i full gång den 1:a februari.

Expansionen handlar i första hand om att etablera ett nytt kontor inom affärsområdet kundtjänst med inriktning på fordons- och verkstadsbranschen där H1 ser en ökad efterfrågan i Norden generellt.

– Vi försöker hela tiden utveckla vårt kundtjänsterbjudande. Idag är det inte ovanligt att en outsourcad kundtjänst hanterar exempelvis kundofferter, bokningar och flertalet administrativa uppgifter och dessutom på flera språk. Som det ledande Contact Center företaget för Nordiska lösningar så ser vi etableringen i Haparanda som en fin möjlighet till fortsatt expansion säger Mattias, H1:s VD.

Sedan starten 2007 har H1 etablerat sig i flera nordiska länder och hanterar idag över 10 miljoner kundkontakter årligen inom både privat och offentlig sektor. Företaget kommer fortsätta sitt långsiktiga arbete med att fokusera på viktiga framgångsfaktorer som innovation och medarbetare för att vara den bästa partnern för sina kunder.

H1 Communication erbjuder i första hand outsourcing av kundtjänst, teknisk support och svarsservice men har en  produktportfölj som innehåller, CRM – Strategisk rådgivning, PKI-tjänster och WFM–Bemanningsplanering. Alla tjänster erbjuds på samtliga nordiska språk dygnet runt, året om.