16 april 2020

För att möta en allt högre förväntan på tillgänglighet och snabb service är förändringstakten i fordon och verkstadsbranschen större än någonsin. H1 har fått förtroendet att hjälpa Vianors kunder med support- och kundservicefrågor och med tillgänglighet dygnet runt i telefon, email och chatt får kunderna snabb service och sitt ärende löst i ett och samma samtal.

-Kundens första kontakt med oss är via telefon och digitala-kanaler där vår förmåga att erbjuda en förtroendefull och bra kundupplevelse är helt avgörande för att i sin tur maximera beläggningen i våra verkstäder. Med H1:s erfarenhet av verkstadsbokningar, offertarbete och kundservice tror vi att vi kan erbjuda en ännu bättre kundupplevelse samt säkerställa optimal tillgänglighet. Vi ser att fler och fler vill kontakta oss utanför kontorstid och vi vill naturligtvis finnas där för våra kunder säger Ann Kristin Storholm, B2C forretningsområdesjef i Vianor Skandinavia

Vianor är Nordens största däck- och servicekedja. Vianors verkstäder är specialiserade på däckservice och i Norge finns nästan 130 Vianor-verkstäder och Vianor-partner runt om i landet. Namnet Vianor har sina rötter i latin och betyder ”nordiskt sätt”. Namnet uttrycker kedjans grundidé: expertis i nordiska förhållanden.

Vianor har ett omfattande sortiment av däck för person- och lastbilar samt industri, bygg, jordbruk och motorcyklar. Bland produktsortimentet finns till exempel Nokian, Michelin och Bridgestone. Förutom däck-, fälgmontering och däckhotell är hälften av Vianors egenägda serviceverkstäder också godkända som bilverkstad.

-I uppdrag där vi arbetar direkt i kundens bokningssystem och mot många verkstäder behöver vi vara noga med att kvalitetssäkra våra arbetsprocesser och som alltid inom fordon och serviceverkstad så behöver vi följa stora variationer i beläggning, till exempel under däcksäsong. Jag ser fram emot att bidra med vår branscherfarenhet och jag är övertygad om att vi kan skapa ömsesidigt värde där Vianors kompetens och erfarenhet kommer bidra till att vi på H1 blir ännu bättre säger Mona Rydén COO på H1

H1 Communication är ett nordiskt Contact Center med europeiska samarbetspartners som erbjuder outsourcing av kundservice, teknisk support, PKI-tjänster och svarsservice. Med fokus på kvalitet/miljö (ISO 9001/14001) och informationssäkerhet (ISO 27001) tillsammans med HAPPY-filosofin, ett etablerat arbetssätt för medarbetarvarumärke, levererar H1 ledande kundupplevelser. Med produktionsenheter runt om i Norden kan alla tjänster erbjudas på samtliga nordiska språk dygnet runt, året om.