Låt oss hjälpa er att definiera den bästa kundservicestrategin och skapa en riktigt modern och proaktiv kundservice för ert företag.
Mattias Lööv
Ordförande, H1 Communication AB
Kundservice i världsklass
Över 10 miljoner kundkontakter per år bygger vår specialistkompetens. Vi levererar kvalificerad kundservice till företag i många olika branscher. Våra tjänster bygger på stabila tekniska plattformar, de senaste kommunikationskanalerna, agenter med rätt kompetens, en kvalitetssäkrad leveransprocess och säker hantering av informationstillgångar.
Kundservice i världsklass
Att ta det till världsklass är för oss att varje enskild kund ska garanteras att just deras unika uppdrag är världsklass utifrån deras behov.
Med hjälp av vår värdegrund; Passionerade, Personliga och Professionella, säkerställer vi alltid en optimal lösning för varje behov.
Öppet dygnet runt i Norden och Europa
Vi har öppet 24 timmar om dygnet, 365 dagar per år. Vi har service på samtliga nordiska språk och genom europeiska samarbetspartners kan vi leverera en optimal kundservicelösning. Vi jobbar fullt ut för ert företag och hanterar hela eller delar av era kundkontakter i många olika kanaler.
Vi kommunicerar med era kunder via
- Telefon
- E-post
- SMS
- Chat
- Voice
- Webb
- Sociala medier
Rätt kundbemötande med rätt kompetens
För att leverera en bra kundservice jobbar vi på H1 med E-learning för att kompetenssäkra våra agenter.
Det ger våra uppdragsgivare möjlighet att
- Minimera egen tid och kostnad i samband med uppstart och utbildning
- Enklare och snabbare förmedla specifika behov och förändringar under ett uppdrag
- Möjligheten att strukturerat kvalitetssäkra agentkompetens genom standardiserade digitala utbildningspaket, kunskapsprov och certifiering.
Multichannel eller Omnichannel?
Dagens kunder använder den kanal som för tillfället passar dem bäst. Exempelvis kan man påbörja ett ärende genom att ringa, följa upp via chatt och sedan ställa följdfrågor via e-post eller göra ett fysiskt besök i butik.
Multichannel innebär kundservice i många separata kanaler. Exempelvis via telefon, chatt, e-post, sociala medier eller i kontor/butik.
Omnichannel är att sätta kunden i centrum med målet att leverera konsekventa och sömlösa upplevelser oavsett vilket kanal kunden väljer att använda.
Multichannel eller Omnichannel?
Vi på H1 strävar efter att leverera en optimal lösning för våra uppdragsgivare och kunder oavsett om behovet är en Omnichannel-lösning eller kommunikation i en enskild kanal.
Vi ser till att varje steg i ett kundärende blir väl dokumenterat, från start till mål, oavsett kanal. Det gör att våra agenter och er personal har fullständig information om tidigare interaktioner och samspel med kunden.
Det kallar vi riktigt kundservice.
Effektiv back office
Våra back office-tjänster ger både kontroll, bättre resultat och ett professionellt kundbemötande.
Effektiv back-office
Genom ett strukturerat arbetssätt och systemstöd hanteras allt från utskick och registervård till in-scanning av dokument och tolkning av textmassor.
Förhållningsättet är proaktivt med målsättningen att alltid förbättra kundnöjdheten.
Kvalitetssäkrad leverans
För att säkerställa att vår leverans möter våra uppdragsgivares förväntningar har H1 implementerat och certifierats efter ett flertal ISO standarder.
Vi arbetar efter dessa ISO standarder
- Contact Center branschens ISO 18295 för att säkerställa överenskommelser kring KPI:er och Serviceinformation
Rapporter och resultatuppföljning
Med bättre statistik och information om dina kunder ökar vi din försäljning. I vår app kan du följa statistik på våra svarstider, antal kundärenden och mycket annat i realtid. Vid jämna intervaller presenterar vi övergripande statistikrapporter. Vi följer upp resultaten mot uppsatta mål och arbetar proaktivt för att optimera vår leverans.
H1 Happy-filosofi© – Agenter som gör skillnad
H1:s agenter är representanter för våra uppdragsgivares varumärken, dygnet runt, alla dagar, hela året. För att levererar bästa möjliga kundbemötande jobbar H1 systematiskt enligt en väl beprövad metod, vår egen Happy-filosofi©.
Happy-filosofi© gör skillnad
- Låg personalomsättning med hög och kontinuerlig kompetens i uppdragen
- Låga kvalitetsbrister och utbildningskostnader
- Stort fokus på arbetsglädje
Trygg hantering av informationstillgångar
Vid varje kundserviceleverans hanteras både uppdragsgivares informationstillgångar och kunders personuppgifter. H1 garanterar en kvalitetssäkrad leveransprocess och säker hantering av informationstillgångar.
Trygg hantering av informationstillgångar
H1 arbetar kontinuerligt med administrativ och teknisk säkerhet för att säkerställa GDPR och en trygg hantering av alla informationstillgångar.
Optimera din kundservice
Genom en kvalitetssäkrad arbetsprocess kan vi hantera många olika typer av uppdrag. Från helhetsåtagande, där H1 hanterar all kundservice, till att hantera overflow eller maximera tillgängligheten utanför kontorstid.
Optimera din kundservice
Att tillföra fler kommunikationskanaler, specifik agentkompetens eller att hjälpa till med bemanningsplanering är andra exempel på hur H1 kan komplettera och optimera din kundservice.