Om H1 Communication

H1 Communication AB är en aktör med ett nordiskt perspektiv som är verksam inom CRM-området och erbjuder outsourcade contact center lösningar.

Företaget har ca 300 anställda i länderna Sverige och Norge och hanterar över 10 miljoner kundkontakter per år för sina uppdragsgivare i både offentlig och privat sektor.

H1 erbjuder  contact center tjänster inom exempelvis, Kundservice, Teknisk support samt Växel- och CRM-tjänster. H1 har ambitionen att vara den ledande aktören i norden inom Contact Center branschen, detta genom sin egen filosofi, unika metodik samt teknik som alltid ligger i framkant.

H1 har implementerat och är certifierade i ett flertal ISO standarder. Utgångspunkten är att möta vår uppdragsgivares förväntningar, från första kontakt till löpande leverans.

ISO 18295-1 För att säkerställa överenskommelser om rutiner, serviceinformation och KPI:er inför uppstart av ett uppdrag 

ISO 9001 Ledningssystem för kvalitetsarbete med fokus på processledning och riskhantering och ständiga förbättringar i våra tjänster

ISO 14001 För att på ett strukturerat sätt minimera vår miljöpåverkan

ISO 27001 För att säkerställa en säker och korrekt hantering av våra, våra kunders och våra uppdragsgivares information

 

Vill du veta mer? Klicka här

 

Samarbetspartners

H1 är även medlem i följande föreningar och samarbetar med dessa partners:

  • Kontakta
  • SDH – Svensk Distanshandel
  • Almega
  • Unionen
  • SSNF – Svenska stadsnätsföreningen

 

Korta fakta

  • Grundat 2007
  • Cirka 300 medarbetare
  • Nordiskt perspektiv
  • Öppet: Året runt – 365 dagar/år, 24 timmar/dygn
  • Huvudkontor: Östersund