H1 tilldelas kvalitetsmärkningen Trygg kundkontakt

Kontakta Trygg kundkontaktBranschorganisationen Kontakta har tagit fram en kvalitetsmärkning som heter ”Trygg kundkontakt”. Denna märkning är framtagen för konsumenterna så att de enkelt kan se vilka företag som bedriver seriös kundservicetelefonförsäljning och telefonpassning i enlighet med Kontaktas stadgar och svensk lagstiftning.


För att få använda märkningen Trygg kundkontakt måste medlemsföretagen inom Kontakta årligen visa på god arbetsmiljö, schyssta villkor för personalen i form av kollektivavtal eller motsvarande försäkringsskydd, efterleva föreningens stadgar och svensk lagstiftning samt utbilda minst en person i ledande befattning i Kontaktas introduktionsutbildning.

H1 uppfyller samtliga krav och har därför tilldelats denna kvalitetsmärkning.

Det är väldigt viktigt att vi alla inom branschen jobbar för ett starkt förtroende hos konsumenterna, Trygg kundkontakt är därför en kvalitetsmärkning som vi välkomnar och är stolta över att få använda” säger Mattias Lööv, vd H1.