Signicat

Teknisk support och kundservice för Signicat

Signicat är Europas ledande leverantör av digitala identitetstjänster. Genom att tillhandahålla marknadens mest omfattande plattform för digital identitet driver Signicat innovation, påskyndar digitala affärer och stöder hela livscykeln för digital identitet. Samarbetet med H1 startade 2018 med dåvarande Idfy som under stark tillväxt och geografisk expansion anlitade H1 för teknisk support och kundservice.

Spetskompetens inom PKI

Signicats plattform för digitala förtroendetjänster använder i stor utsträckning eID-lösningar byggda med PKI (Public Key Infrastructure). H1:s PKI-avdelning har arbetat med olika certifikats- och säkerhetslösningar sedan 1998. Den långa erfarenheten och kompetensen innebär att H1 är extra väl rustad för att förstå problem och följa upp kundproblem på ett professionellt och effektivt sätt. H1:s erfarenhet och kompetens inom PKI är en viktig faktor för Signicat och valet av partner.

– Vi är väldigt nöjda med utvecklingen och hur H1 levererar bra kundupplevelser i en tjänst med högt tekniskt innehåll. Det gör att vi har ökat vår användning av H1:s tjänster och bara använder de mer och mer säger Sven Richard Samdal Head of Sales SMB & Online Channels hos Signicat.   

 

Informationssäkerhet – ett gemensamt ansvar

En förutsättning för digitala förtroendetjänster och trygga kundupplevelser är säker hantering av information och data. Ett effektivt sätt att uppnå hög säkerhet är att arbeta enligt ISO 27001, standard för ledningssystem för informationssäkerhet, något som både Signicat och H1 är certifierade inom. Att H1, som outsourcingpartner, är certifierade bidrar till trygga kundupplevelser genom hela kundresan.

Teknisk support och kundtjänst i samma lösning

Signicat är ett snabbt växande B2B Software-as-a-Service företag. Signicats lösningar ingår i affärskritiska processer inom bank och betaltjänster där det ställs höga krav på up-time och servicenivå. En snabb, effektiv och inte minst trevlig kundsupport är därför mycket viktigt för Signicat och deras kunder. H1 levererar en 1st line support för att hjälpa Signicats kunder vid e-signering och legitimering.  Supporten är skalbar med tillgänglighet dygnet runt året runt i hela Norden.

 

Läs mer om Teknisk support

Besök även vår kunskapsbank och ta del av tre tips vid outsourcing av kundservice för eID & PKI-tjänster.

Kundcase