Idag är mer än hälften av alla nya bilar som säljs i Norge elbilar och antalet användare växer stadigt. Även laddinfrastrukturen ligger i framkant där E.ON Drive tillhandahåller uppkopplade laddlösningar till kunderna.

För att ytterligare stärka kundupplevelsen har E.ON Norge AS gett H1 förtroendet att leverera kundsupport. Tjänsten levereras specifikt för bolagets norska eMobility-kunder på en marknad som ligger i framkant både när det gäller laddinfrastruktur och antalet elbilar. Från produktionsenheten i Halden och tillsammans med 24/7-kapacitet inom koncernen hanterar H1 kundsupport och systemstöd för E.ON Drive Norge dygnet runt året runt.
– Vi ser fram emot samarbetet med H1 och deras breda erfarenhet av e-mobility runt om i Norden, säger Mattias Vendel, Country Manager Norway på E.ON Energilösningar AB. Tillväxten i elektrifieringen gör att vi hela tiden möter nya behov och förväntningar och vi ser att kundupplevelsen blir alltmer digital. Våra kunders förtroende är avgörande och det är en trygghet för oss att H1 ligger i framkant genom sin ISO 27001 certifiering.
E.ON är en marknadsledande aktör inom eMobility och relaterade energilösningar i Europa; kunderna får en hållbar, noggrant testad produkt som skräddarsys efter behov. I Norge startades verksamheten 2018 och har varit i en expansionsfas sedan dess. Kundsupporten hanterar allt ifrån tekniska frågor under laddning, till användarhjälp och betalningsfrågor. Elbilsladdning följer dygnsmönster där en viktig del i kundupplevelsen är att hela tiden ha rätt tillgänglighet.
– Det är otroligt inspirerande att arbeta för ett så starkt varumärke som E.ON och jag är övertygad om att deras kompetens och långa erfarenhet inom e-mobility kommer göra oss bättre, säger Mona Silfver, COO på H1. Jag ser fram emot att få bidra med vår kompetens där jag ser att viktiga faktorer blir rätt tillgänglighet, kundnöjdheten och inte minst ett tätt samarbete, så att vi gemensamt kan möta en alltmer föränderlig omvärld.  

Om E.ON Drive Norge
E.ON Norge AS är del av den internationella energikoncernen E.ON SE med huvudkontor i Essen, Tyskland, med 50 miljoner kunder och drygt 78 000 anställda. E.ON Drive i Norge levererar uppkopplade laddlösningar som möjliggör elektrifiering för kundernas fordon på ett kostnadseffektivt sätt.

Om H1 Communication
H1 Communication är ett nordiskt företag med europeiska samarbetspartners som erbjuder outsourcing av kundservice, teknisk support, PKI-tjänster och svarsservice. Som Nordens största delägarledda branschaktör bygger H1 kundnära samarbeten med stort engagemang och kontinuitet. H1 är ISO-certifierade enligt 9001, 14001 och 27001. Med enheter runt om i Norden erbjuds H1:s alla tjänster på samtliga nordiska språk – dygnet runt, året om.

För mer information, kontakta gärna
Mona Silfver, COO, H1 Communication AB, +46 70 249 46 49, mona.silfver@h1.se
Mattias Vendel, Programme Manager eMobility Solutions Nordic, E.ON Energilösningar AB, +46 722 44 54 05, mattias.vendel@eon.se