CustID – säker legitimering i kundinteraktionen

Höj säkerheten och optimera identifiering av kund med hjälp av BankID

Den digitala utvecklingen driver kontinuerligt behovet av personlig integritet och identifiering. Allt mer information hanteras digitalt. Informationen kan vara juridisk, ekonomisk eller personlig och där kundens förväntan på säker identifiering kontinuerligt ökar.

Det konventionella sättet att säkert identifiera en kund är att legitimera genom kontrollfrågor, en tidskrävande process som bygger på ett manuellt hanterande av en kundserviceagent. Med hjälp av CustID kan kundidentifiering göras snabbt och säkert med stöd av BankID.

CustID ger fördelar som

  • Betydande tidsbesparingar vid kundidentifiering
  • Höjd säkerhetsnivå
  • Förbättrad kundupplevelse – tryggt och säkert bemötande i kontakt med kundservice

CustID kan implementeras som en manuell process där identifiering görs på begäran av kundserviceagenten under pågående ärende. Alternativt integreras CustID i IVR-flödet. Då sker identifiering automatisk innan ärendet kopplas fram till kundserviceagenten.

 

Lär dig mer om hela H1:s outsourcade Contact Center leverans

Vill du veta mer om hur CustID kan effektivisera och höja säkerheten i just ditt kundserviceflöde? 

Håkan Högberg är Produktägare och kan ge dig all information om hur CustID kan skapa värde för er organisation. Du når Håkan på:

Mobil: +4670 611 82 15
E-mail: Hakan.Hogberg@h1.se

Eller fyll i dina uppgifter nedan så kontaktar han dig.


  • Läs mer om hur H1 Communication AB behandlar personuppgifter i vår Personuppgiftspolicy.