Svarsservice för Brandt Bil

Brandt Bil är en koncern med tre verksamhetsbolag inom försäljning av tunga och lätta fordon, service, butik och drivmedel. Företaget startades redan 1929 och drivs idag av fjärde generationen Brandt tillsammans med ca 500 medarbetare. Genom dotterbolag är Brandt Bil auktoriserade återförsäljare för Volvo Cars, Renault, Dacia, Ford, Mazda samt Volvo Lastvagnar och Bussar. Med verksamhet i 22 anläggningar på 18 orter är Brandt Bil en av Västsveriges största aktörer för nya och begagnade personbilar, transportbilar och lastvagnar.

”Innan H1 hade vi en situation där vi i perioder tappade kundsamtal. Samtidigt insåg vi att vi behövde förbättra både tillgängligheten och service. Med valet av H1 är vi på väg att uppnå alla våra mål och jag är speciellt nöjd med partnerskapet. H1 är hela tiden lyhörda och kommer kontinuerligt med proaktiva förslag till anpassningar och förbättringar. Det gör att vi hela tiden blir bättre” Sebastian Brandt, VD på Brandt Bil.

Brett tjänsteutbud för fordonsbranschen

Den snabba tillväxten i e-mobility och delningstjänster för fordonsägande gör att förändringstakten är högre än någonsin. Samtidigt förändras också kundens förväntningar på tillgänglighet och service.

Digitaliseringen, samhällsförändringar och sociala medier gör att konsumenter idag har stora förväntningar på snabb service. Valet av tjänst, produkt och leverantör styrs i många fall av hur enkelt och snabbt kundbehovet kan tillgodoses.

För att ge kunden en möjlighet att få sitt ärende löst snabbt i ett och samma samtal, så kallad FCR (First Call Resolution), erbjuder H1 en central helhetslösning som består av svarsservice med integrerade tjänster för att direkt ta fram och skicka offerter/prisuppgifter, boka service, tillhandahålla information om tillbehör, anläggningar och övrig kundservice.

Tjänsten kan erbjudas i flera kanaler som telefon, email, chatt och sociala medier. Med tillgänglighet på 24/7 året runt kan öppettider anpassas efter anläggning- och säsongsbehov.

”Stora skillnaden, nu när vi köper svarsservice som tjänst är att vi har väldigt hög svarsgrad under alla våra öppettider, hela året. Det har gjort att vår kundnöjdhet ökat och vi inte längre i perioder på året tappar kunder som försöker nå oss. Med H1:s erfarenhet från fordon, verkstad och service ser jag fram emot att fortsätta driva vårt effektiviseringsarbete samtidigt som vi kan säkerställa en optimal tillgänglighet. Vi ser att fler och fler vill kontakta oss utanför kontorstid och i nya kanaler” – Kristina Bang, Kommunikationschef på Brandt Bil.

Kontakta Peter för mer information

Peter Hasselskog Bredesen är affärsområdesansvarig för H1 Kundservice och kan ge dig all information. Du når Peter på:

Mobil: +4673 180 39 14
E-mail: Peter.HasselskogBredesen@h1.se

Eller fyll i dina uppgifter nedan så kontaktar han dig.


  • Läs mer om hur H1 Communication AB behandlar personuppgifter i vår Personuppgiftspolicy.

Kundcase